Priskalkulator
Kom i gang med skybasert regnskap
Personvernerklæring for Abacus Ratio AS.
Generelt
Denne Personvernerklæringen gjelder for individer vi har lagret data om (deg) når Abacus Ratio AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger om deg. Den gjelder også når du bruker Abacus Ratio sine tjenester i de tilfeller hvor vi bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger, samt metoder og ressurser som benyttes.
Denne Personvernerklæringen gjelder ikke når andre enn Abacus Ratio er behandlingsansvarlige, selv om du får tilgang til deres tjenester via Abacus Ratios sine tjenester eller infrastruktur. Eksempler på slike tilfeller er når din arbeidsgiver eller leverandør er bedriftskunde hos Abacus Ratio.
Abacus Ratio er et norsk regnskapsbyrå. Hovedkontor ligger i Son og vi er underlagt norsk og europeisk personvernlovgivning, inkludert personvernforordningen (GDPR). Alle strategiske beslutninger om personvern treffes av den øverste ledelsen.
Overordnede prinsipper
Vi skal være åpne og tydelige på hvordan vi behandler personopplysninger om deg og vi skal hjelpe deg til å gjøre dine rettigheter gjeldende.
Vi skal kun behandle personopplysninger for lovlige formål og slette eller anonymisere disse når behandlingsgrunnlaget ikke lenger er tilstede.
Vi skal sikre tilfredsstillende beskyttelse av alle personopplysninger uansett hvor de er lagret eller behandlet i verden.
Vi skal bygge godt personvern inn i tjenestene når de designes og utvikles.
Vi behandler opplysninger om deg
Vi behandler opplysninger om deg i en rekke tilfeller. Eksempler på dette kan være:
Grunnlaget for behandlingen av opplysninger om deg
Det juridiske grunnlaget for behandling av personopplysningene i avsnittet over er som hovedregel berettiget interesse fra et forretningsmessig perspektiv eller nødvendig for å oppfylle avtaleforpliktelse. I noen tilfeller er det eksplisitt samtykke eller lovpålagte krav.
Opplysninger som ofte behandles
Hvilke opplysninger som behandles avhenger av hvilke tjenester du benytter enten direkte fra oss eller via våre bedriftskunder. Følgende opplysninger er eksempler som normalt behandles. Listen er ikke uttømmende.
Tredjeparter – Noen opplysninger hentes fra og deles med eksterne kilder
Eksempler på steder hvor vi henter data for å kunne oppnå formålet med behandlingen av personopplysningene er
På samme måte deles dine data tredjeparter for å kunne oppnå formålet med behandlingen av personopplysningene. Eksempler på slike tredjeparter er
Formålet med behandlingen av personopplysningene
Opplysningene som behandles vil typisk være nødvendig for å oppfylle følgende formål.
Beskyttelse og oppbevaring av dine data
Dine data sikres gjennom fysiske, tekniske og administrative metoder. Beskyttelsen er både fysiske hindringer, programvare, og kravstillelse til personell i tillegg til krypteringer, 2 faktor autentisering og andre logiske tester som vanskeliggjør tilgangen til dine data for andre enn de som skal ha tilgang. I tillegg gjør vi det lettere for våre brukere å ha gode rutiner. F.eks. ved at vi logger de ut etter noe tids inaktivitet. For øvrig gjøres det løpende vurderinger av hvilke tiltak som er nødvendig for å sikre konfidensialitet, tilgjengelighet og integritet.
Vi behandler opplysningene om deg så lenge det er nødvendig for å oppnå formålet. Deretter sletter eller anonymiserer vi personopplysningene.
Dine rettigheter
Last ned: PERSONVERNERKLÆRING.pdf